Pārlekt uz galveno saturu
Svarīgs ziņojums!
Mātes piens ir labākais uzturs zīdaiņiem veselīgai augšanai un attīstībai. Labs uzturs mātei palīdz uzturēt piemērotu krūts piena kvalitāti un daudzumu. Negatīvu un iespējami neatgriezenisku iespaidu uz zīdīšanu var atstāt nevajadzīga jaukta vai pilnīga ēdināšana no pudelītes, kā arī citi nevajadzīgi papildēdieni un dzērieni. Ja jums ir problēmas ar zīdīšanu, kā arī pirms lēmuma pieņemšanas par mākslīgo maisījumu izmantošanu, konsultējieties ar ārstu, turklāt apsveriet sociālos un finansiālos aspektus. Vienmēr rūpīgi sekojiet lietošanas, pagatavošanas un uzglabāšanas pamācībām, kas atrodamas uz mākslīgo maisījumu vai papildēdienu iepakojuma, jo nepareiza vai nevajadzīga to lietošana var apdraudēt veselību.
VN_articles_thumb_prebiotics

Kas ir prebiotikas, kādas ir to priekšrocības un kur tās iegūst?

Vai zinājāt, ka cilvēkam ir vidēji 10 reizes vairāk baktēriju nekā šūnu, kas mājo viņa gremošanas sistēmā? To sauc par mikrofloru, un katram cilvēkam tā ir unikāla - tāpat kā cilvēka pirkstu nospiedumi vai DNS.

Kas ir prebiotikas

Varat būt drošs, ka liela daļa no šīm baktērijām patiesībā ir labvēlīgas cilvēka veselībai, un ir pazīstamas kā probiotikas. Prebiotikas ir mazāk zināmie probiotiku brālēni, tās ir nesagremojamas šķiedrvielas, kas paliek tievajās zarnās un kuņģī, palīdz barot un un augt probiotikām. Tiek izšķirtas divu veidu prebiotikas - GOS (dzīvnieku izcelsmes) un FOS (augu izcelsmes).

Uzziniet par prebiotikām

Dzīvnieku izcelsmes (GOS)

Augu izcelsmes (FOS)

Prebiotiku nozīme

Šķīstošas, nesagremotās šķiedrvielas tievajās zarnās un kuņģī

Sasniedzot resno zarnu, tās kalpo kā barības avots labvēlīgajām baktērijām

Palielināts daudzums labvēlīgo baktēriju zarnās sniedz pienesumu veselībai, jo īpaši gremošanas sistēmai

Prebiotiku priekšrocības

Veselīga diēta un pietiekama labo baktēriju nodrošināšana jūsu bērna gremošanas sistēmā palīdzēs viņa labsajūtai. Tas var palīdzēt novērst augstu holesterīna līmeni asinīs, kariesu un smazināt alerģiju attīstības risku. Papildus priekšrocības:

Aizsargā zarnas

Palīdz mīkstināt izkārnījumus un novērst aizcietējumus. Zarnās veidojas aizsargslānis pret kaitīgajām baktērijām.

Stiprina imūnsistēmu

Palielina labvēlīgo baktēriju daudzumu cīņai ar kaitīgajām baktērijām. Stimulē antivielu rašanos, palīdzot pret kaitīgo baktēriju uzbrukumiem.

Novērš kuņģa darbības traucējumus

Veicina labvēlīgo baktēriju (probiotiku) veidošanos un veicina to fermentāciju zarnās

Uzlabo uzturvielu uzņemšanu

Prebiotiku ieguves avoti

Prebiotikas ir dabiski atrodamas mātes pienā, un tās palīdz barot un stimulēt labvēlīgo probiotiku veidošanos zarnās. Tas var palīdzēt izskaidrot, kāpēc zīdaiņiem, kas tiek baroti ar krūti, ir mazāk infekciju. Prebiotikas ir dabiski sastopamas arī daudzos pārtikas produktos, un parasti neapstrādātos pārtikas produktos ir vairāk prebiotisko šķiedrvielu nekā pagatavotos ēdienos, piemēram:

  • Ābolos
  • Sparģeļos
  • Banānos
  • Pupiņās
  • Klijās
  • Kāpostos
  • Ķiplokos
  • Puravos
  • Pākšaugos
  • Sīpolos
  • Sakņaugos

prebiotics_3_1_prebioticsources

Citi avoti:

  • Mātes piens
  • Mandeles
  • Cigoriņi
  • Pilngraudu auzas
  • Saldie kartupeļi
  • Citi piena produkti

prebiotics_4_1_othersources

Ieteikums: lai uzņemtu pietiekošu daudzumu šķīstošo un  nešķīstošo šķiedrvielu, zupai var pievienot vienu ēdamkaroti smalki sagrieztu zaļumu (1 porcija)