Pārlekt uz galveno saturu
Svarīgs ziņojums!
Mātes piens ir labākais uzturs zīdaiņiem veselīgai augšanai un attīstībai. Labs uzturs mātei palīdz uzturēt piemērotu krūts piena kvalitāti un daudzumu. Negatīvu un iespējami neatgriezenisku iespaidu uz zīdīšanu var atstāt nevajadzīga jaukta vai pilnīga ēdināšana no pudelītes, kā arī citi nevajadzīgi papildēdieni un dzērieni. Ja jums ir problēmas ar zīdīšanu, kā arī pirms lēmuma pieņemšanas par mākslīgo maisījumu izmantošanu, konsultējieties ar ārstu, turklāt apsveriet sociālos un finansiālos aspektus. Vienmēr rūpīgi sekojiet lietošanas, pagatavošanas un uzglabāšanas pamācībām, kas atrodamas uz mākslīgo maisījumu vai papildēdienu iepakojuma, jo nepareiza vai nevajadzīga to lietošana var apdraudēt veselību.
Padomi ceļojumam otrā trimestra gaidību laikā

Padomi ceļojumam otrā trimestra laikā

Šajā grūtniecības periodā, iespējams, esi pieradusi pie ķermeņa izmaiņām, kas noritēja pirmajā trimestrī, un tagad ir laiks palutināt sevi. Relaksējies vairāk un palutini sevi ar jauku ceļojumu. Lai varētu atkal sajust nosacīti ierasto ritmu un mierīgumu, ir svarīgi atvēlēt laiku pašai sev!

Lai nodrošinātu, ka ceļojums noris bez starpgadījumiem, jāņem vērā dažas lietas, piemēram, kāds ir labākais laiks, kad ceļojumā doties, cik tālu ceļot, galamērķa izvēle un citas lietas.

Plānojiet pareizā laikā

Otrais trimestris ir piemērots laiks atvaļinājumam. Jūsu vēders vēl nav kļuvis pārāk liels, un fiziskā un emocionālā labsajūta ir uzlabojusies, līdz ar to ceļojums būs patīkamāks nekā vēlākos grūtniecības periodos.

Izvairieties no tāliem galamērķiem un nogurdinošām aktivitātēm

Ierobežojiet savu piedzīvojumu garu un atturieties no vēlmes iepazīt nomaļas un eksotiskas vietas. Izvēlieties vietas, kas jūs fiziski nenogurdinās.

Izvēlieties mierīgu un relaksējošu galamērķi

Ceļojums gaidību laikā ir lielisks laiks atpūtai. Galamērķi ar mazāku cilvēku pūli, piemēram, pludmale vai augstienes, būs lieliski piemērotas vietas atpūtai un relaksācijai.

Sagatavojiet sevi transporta izmantošanai

Vai esat izlēmuši, kā nokļūsiet galamērķī? Neatkarīgi no tā, kuru transporta veidu esat izvēlējušies, topošajām māmiņām un tētiem ir jābūt labi sagatavotiem. Lūk, daži ieteikumi, kurus varat ņemt vērā:

  • Ja ceļojumā esat nolēmuši doties ar vilcienu:
    • Pārliecinieties, ka brauciena laikā tev būs ērta sēdvieta. Ja iespējams, iegādājies augstākās klases biļeti ar lielāku un ērtāku sēdekli.
    • Ērtības labad pārliecinieties, ka sēdvieta atrodas netālu no labierīcībām.
    • Nenesiet smagas lietas. Atstājiet bagāžu un lielus priekšmetus bērna tēvam vai noalgojiet šveicaru, kas šīs lietas aiznesīs tavā vietā.
    • Garam ceļojumam sagādājiet spilvenu vai segu, lai vilcienā varētu arī labi atpūsties.
    • Lai no ilgstošas sēdēšanas neveidotos asins recekļi, ik pa stundai piecelieties un pakustieties.
    • Paņemiet līdzi uzkodas, piemēram, sagrieztus augļus un dārzeņus, kā arī daudz ūdens.
  • Ja ceļojumā esat nolēmuši doties ar lidmašīnu:
    • Pirms biļetes iegādes pārbaudiet aviokompānijas noteikumus. Katrai aviokompānijai ir atšķirīgi noteikumi attiecībā uz sievietēm stāvoklī.
    • Velciet vaļīgu un ērtu apģērbu, kas ļaus brīvi pārvietoties.
    • Sagatavojiet dažus plastmasas maisiņus gadījumam, ja lidojuma laikā jutīsiet nelabumu.
    • Paņemiet līdzi uzkodas, piemēram, sagrieztus augļus un dārzeņus, gadījumam, ja nepatiks lidmašīnā piedāvātā ēdienkarte.
    • Neuztraucieties, kad lidostā jāiet cauri detektoram. Iekārta neizmanto rentgenstarus un ir bērnam droša.
    • Izvēlieties sēdvietu netālu no tualetes.
    • Lai novērstu krampju un asins recekļu veidošanos, ik pēc 15 minūtēm pavingriniet rokas un kājas (izkustiniet potītes, plaukstas un pirkstus).
  • Ja ceļojumā esat nolēmuši doties ar automašīnu:
    • Ja iespējams, nevadiet automašīnu un ļaujiet to darīt savam vīram. Ja tomēr ir jāvada automašīna, atstājiet vismaz 25 cm atstarpi starp stūri un savu vēderu.
    • Pareizi piesprādzējiet drošības jostu, pavelkot augšējo siksnu no pleca uz vēdera sānu pusi. Ļaujiet otrai siksnai nostiprināt vēdera apakšu un gūžas. Neļauj siksnai palikt uz vēdera, jo pēkšņa kratīšanās var kaitēt jums pašai un bērnam.
    • Lai novērstu krampju un asins recekļu rašanos, apstājieties ik pēc 2 stundām un izstaipi muskuļus.
    • Apsēdieties ērtākajā pozā (ja iespējams, iztaisno kājas), un paņem līdzi spilvenu, lai atbalstītu muguru un labāk atpūstos.

Noskaidrojiet informāciju par klīnikām vai slimnīcām

Pirms izbraukšanas pierakstiet tuvāko klīniku un slimnīcu tālruņu numurus un adreses. Tādā veidā būsiet gatavi jebkurai ārkārtas situācijai brauciena laikā.

Pārrunā brīvdienu plānus ar savu ginekologu

Kad esat izvēlējušies pareizo galamērķi un brauciena laiku, lai iegūtu informāciju par to, no kā izvairīties brīvdienu laikā, pakonsultējies ar savu ginekologu. Nodrošiniet medicīnisko dokumentu kopijas gadījumam, ja nāksies nokļūt slimnīcā.

Parādi savu vēderu!

Reģistrējoties viesnīcā, nekautrējies parādīt savu vēderiņu ar augošo mazuli. Nekad nevar zināt, bet viesnīcā var būt īpaši pakalpojumi un programmas sievietēm stāvoklī. Un, protams, nav jāsaka priekšā - iemūžiniet gleznainās vietas un tās apkopojiet  fotoalbumā! Pārliecinies, ka noķerat labus kadrus arī ar savu vēderiņu. Galu galā tas ir tikpat svarīgs kā apskates objekti, ko redzēsiet ceļojuma laikā!