Pārlekt uz galveno saturu
Svarīgs ziņojums!
Mātes piens ir labākais uzturs zīdaiņiem veselīgai augšanai un attīstībai. Labs uzturs mātei palīdz uzturēt piemērotu krūts piena kvalitāti un daudzumu. Negatīvu un iespējami neatgriezenisku iespaidu uz zīdīšanu var atstāt nevajadzīga jaukta vai pilnīga ēdināšana no pudelītes, kā arī citi nevajadzīgi papildēdieni un dzērieni. Ja jums ir problēmas ar zīdīšanu, kā arī pirms lēmuma pieņemšanas par mākslīgo maisījumu izmantošanu, konsultējieties ar ārstu, turklāt apsveriet sociālos un finansiālos aspektus. Vienmēr rūpīgi sekojiet lietošanas, pagatavošanas un uzglabāšanas pamācībām, kas atrodamas uz mākslīgo maisījumu vai papildēdienu iepakojuma, jo nepareiza vai nevajadzīga to lietošana var apdraudēt veselību.
3 women having a conversation

5 lietas, kas jāzin katrai strādājošai topošajai māmiņai

Ir pavisam normāli strādāt grūtniecības laikā līdz pat trešā trimestra beigām, kamēr vien jūs atceraties saglabāt veselīgu darba un privātās dzīves līdzsvaru. Lai arī strādāšana ir uzskatāma par nekaitīgu grūtniecības laikā, lūk, dažas lietas, kurām vajadzētu pievērst uzmanību:

Izvairieties no bīstamas darba vides
Un tam ir pamatots iemesls. No grūtniecības trešās līdz astotajai nedēļai embrija attīstību ļoti ietekmēs tas, ko jūs ēdat un elpojat, jo bērniņa galvenie orgāni ir nupat sākuši veidoties. Ja jūs pastāvīgi atrodaties vidē, kur ir toksiskas vielas, piemēram, benzols, dzīvsudrabs, svins, hlors un oglekļa disulfīds, jūs patiešām pakļaujat savu bērnu nopietnam riskam šajā svarīgajā embrija attīstības posmā.

Ja pastāvīgi strādājat ar datoru, jums ir jāuzmanās no elektromagnētiskā starojuma. To ir viegli samazināt un novērst: iegādājieties radiācijas filtra plāksni un piestipriniet to pie sava datora monitora, pārliecinoties, ka visi metāla priekšmeti atrodas prom no jūsu datora, jo tie var atstarot radiāciju.

Dodieties uz regulārām pirmsdzemdību pārbaudēm
Papildus regulārajām grūtniecības pārbaudēm, ārsts jums varētu nozīmēt vēl papildus izmeklējumus, izvērtējot Jūsu slimības vēsturi.

Ievērojiet labi sabalansētu uzturu
Dažreiz pastāv iespēja aizrauties ar darbu tik ļoti, ka jūs aizmirstat paēst vai aizstājat ēdienreizes ar neveselīgām uzkodām. Taču grūtniecības laikā vajadzētu vienmēr pārliecināties, ka jūs nodrošināt sev nepieciešamo ikdienas uzturu augošā bērniņa dēļ. Maltītes noslēgumā varat iedzert speciāli sievietēm stāvoklī paredzētu pienu optimāla uztura nodrošināšanai.

Ievērojiet regulāru darba laiku
Lai parūpētos par augošo bērniņu, grūtniecības beigās jūsu ķermenis strādā īpaši pastiprinātā režīmā. Tāpēc pārliecinieties, ka jūs katru dienu pietiekami daudz atpūšaties. Maksimāli izmantojiet savu darba laiku, lai izvairītos no virsstundām, kas var nelabvēlīgi ietekmēt jūsu un jūsu mazuļa pašsajūtu, jo pētījumi liecina, ka saspringts darbs var izraisīt priekšlaicīgas dzemdības, samazinātu dzimšanas svaru bērniņam vai paaugstināt asinsspiedienu.

Izmantojiet savu brīvo laiku
Grūtniecības beigu posmā jūsu mazulis strauji attīstās, tāpēc, lai sagatavotos dzemdībām, jūsu ķermenī notiek lielas fizioloģiskas pārmaiņas. Pirmsdzemdību atvaļinājums ne tikai palīdzēs jūsu ķermenim tikt ar visu labāk galā, bet arī jūsu bērns gūs labumu no veselīgā fiziskā un garīgā stāvokļa.

Ikreiz, kad ķermenis jūtas dīvaini vai neērti vai, kad darba vietā pieaug darba slodze, vienkārši dariet darba uzdevumus lēni un mierīgi. Palīdzēs arī tas, ja kāds kolēģis būs gatavs pārņemt uzdevumus, kas jums ir fiziski sarežģīti. Ja viss pārējais neizdodas, piešķiriet sev atpūtas brīdi un paņemiet īsu dienas pārtraukumu.