Pārlekt uz galveno saturu
Svarīgs ziņojums!
Mātes piens ir labākais uzturs zīdaiņiem veselīgai augšanai un attīstībai. Labs uzturs mātei palīdz uzturēt piemērotu krūts piena kvalitāti un daudzumu. Negatīvu un iespējami neatgriezenisku iespaidu uz zīdīšanu var atstāt nevajadzīga jaukta vai pilnīga ēdināšana no pudelītes, kā arī citi nevajadzīgi papildēdieni un dzērieni. Ja jums ir problēmas ar zīdīšanu, kā arī pirms lēmuma pieņemšanas par mākslīgo maisījumu izmantošanu, konsultējieties ar ārstu, turklāt apsveriet sociālos un finansiālos aspektus. Vienmēr rūpīgi sekojiet lietošanas, pagatavošanas un uzglabāšanas pamācībām, kas atrodamas uz mākslīgo maisījumu vai papildēdienu iepakojuma, jo nepareiza vai nevajadzīga to lietošana var apdraudēt veselību.
8 ieteikumi bērna gremošanas sistēmas uzlabošanai

8 ieteikumi bērna gremošanas sistēmas uzlabošanai

Slikti ēšanas paradumi bērnam var radīt gremošanas problēmas. Mēs pastāstīsim, kādā veidā, uzlabojot ēšanas un dzīvesveida paradumus, problēmas var viegli novērst.
StepsToHealthyDigestion

1. Lūdzu, vairāk šķiedrvielu!

Ar šķiedrvielām bagāti pārtikas produkti, piemēram, graudi, augļi un dārzeņi, var ievērojami uzlabot gremošanas trakta darbību. Mazuļiem vecumā no viena līdz trīs gadiem ir jācenšas uzņemt 19 g šķiedrvielu dienā, tādēļ sarūpējiet bērniem ābolus, avenes un pilngraudu maizi.

StepsToHealthyDigestion-02_Exercise.

2. Vingrot

Fiziskas aktivitātes ir lieliskas ne vien bērna vispārējai labsajūtai, bet arī gremošanas trakta veselībai. Veiciet vieglus vingrinājumus jautrā gaisotnē, taču pasekojiet, lai tie ir ir gana noslogojoši – tas veicinās pārtikas kustību zarnu traktā un palīdzēs uzlabot gremošanu.

StepsToHealthyDigestion-03_KeepHydrating

3. Uzņemt šķidrumu

Bērniem ir lielāka nosliece uz svīšanu un ķermeņa šķidruma zaudēšanu, tāpēc šķidruma uzņemšana ir ļoti svarīga. Lai ūdens jūsu bērnam šķistu vilinošāks un garšīgāks, tam pievienojiet svaigus augļus, piemēram, citronu vai ogas.

StepsToHealthyDigestion-04_MoreMealsSmallerPortions

4. Biežākas ēdienreizes, mazākas porcijas

Labs triks ir dienas garumā ieturēt vairākas mazas maltītes. Tādā veidā pastāv mazāka iespēja, ka bērns izjutīs vēdera uzpūšanās izraisītu diskomfortu, kā arī pastāv mazāka iespēja pārslogot viņa gremošanas sistēmu ar lielām un smagām ēdiena porcijām.

StepsToHealthyDigestion-05_DoNotOvereat

5. Nepārēsties

Seko līdzi sava bērna ēšanas paradumiem un pārliecinies, ka  bērns neēd pārāk ātri un par daudz. Ēdot ārpus mājas, seko līdzi, lai bērns neapēstu pārāk lielas porcijas, kas apgrūtinātu gremošanas sistēmas darbību.

StepsToHealthyDigestion-06_LoadUpOnEnzymes

6. Daudz enzīmu

Lai palīdzētu sagremot pārtiku, mūsu ķermeņi ražo enzīmus. Tie ir atrodami arī mūsu siekalās, tāpēc, lai visa uzņemtā pārtika nonāktu pie enzīmiem, vienmēr mudini bērnu rūpīgāk sakošļāt pārtiku. Dabiskā veidā enzīmi ir atrodami arī pārtikā, piemēram, papaijā, mango, medū un ananāsos.

StepsToHealthyDigestion-07_FoodToAvoid

7. Ēdieni, no kuriem izvairīties

Pārstrādātajā pārtikā, piemēram, konservos vai saldajās uzkodās, trūkst uzturvielu, šķiedrvielu un enzīmu. Tajās ir daudz transtaukskābes un citi konservanti, un šādas pārtikas regulāra lietošana var izraisīt aizcietējumus. Tā vietā dodiet bērnam vairāk augļus un dārzeņus – viņa gremošanas trakts par to būs pateicīgs.

StepsToHealthyDigestion-08_LeadByExample

8. Rādi piemēru

Galu galā bērni mācās no mums. Ēdiet pēc iespējas veselīgāk, un padariet vingrošanu par ģimenes aktivitāti – šie lieliskie ieradumi nāk par labu gan pieaugušajiem, gan bērniem. Turklāt tas palīdzēs nostiprināt saikni ar bērnu, kā arī padarīt pilnvērtīgu, veselīgu dzīvesveidu par neatņemamu jūsu ģimenes dzīves sastāvdaļu.